1. Varaudu muutokseen

    Varaudu muutokseen nukkumalla mahdollisimman hyvin kesäaikaan siirtymistä edeltävät yöt.
     
  2. Pidä unirytmi

    Herää kellojen siirtämisen jälkeisinä aamuina samaan kellonaikaan kuin aiemminkin. Jos tämä ei onnistu, voit yrittää lievittää väsymystä siten, että pikkuhiljaa aikaistat heräämistä 15-20 min.
     
  3. Älä jää sänkyyn torkkumaan

    Pyri nousemaan sängystä heti herättyä. Jos mahdollista, anna luonnonvalon herättää sinut, tarvittaessa lisää keinovalon määrää.
     
  4. Muista myös päivärytmi

    Pidä huoli säännöllisestä ateriarytmistä kiireenkin keskellä. Muista päivittäinen ulkoilu sekä riittävä fyysinen rasitus.
     
  5. Rauhoita nukkumaanmeno

    Huolehdi siitä, että makuuhuoneesi on riittävän viileä, hämärä ja rauhallinen nukkumaan mennessä. Mene ajoissa nukkumaan, riittävä yöuni on kaiken perusta.


Jos unirytmi ei tunnu korjaantuvan ja uniongelmat jatkuvat, varaa aika Eira Uniklinikan Unihoitajan vastaanotolle maksuttomaan neuvontaan.

Varaa aika unihoitajan vastaanotolle

Varaa aika Uniklinikan sairaanhoitajalle helposti nettiajanvarauksesta.
Maksuttomalla ensikäynnillä kartoitetaan unesi tila ja mitkä tekijät mahdollisesti heikentävät sen laatua.

Tai ota meihin yhteyttä sähköpostitse uniklinikka@eiransairaala.fi tai jättämällä soittopyyntö unihoitajalle, p. 09 1620 570. Hän vastaa pyyntöön viimeistään seuraavana arkipäivänä.

Unihoitajan neuvontakäynti nyt maksutta!
Varaa aika Unihoitajalle
Julkaistu 24.3.2017